Yhteishaku 2013
Pauliina Ruhanen
Freelancer
tanssinopettaja, kouluttaja, tanssitaiteilija
Sivutoiminen
tuntiopettaja, kouluttaja
Erityisopetuksen työtehtäväni tällä hetkellä:
Toimin freelancer
tanssinopettajana ja kouluttajana niin vammaisten kuin ei vammaisten
taideopetuksessa sekä kolmannen sektorin yhdistystoiminnassa. Työtapanani
kehollisessa ilmaisussa ja tanssinopetuksessa on ”tanssi kuuluu kaikille”,
periaatteella. Tästä johdannaisena tunti rakenteeni koostuu sellaisesta
ajattelusta ja toiminnasta jossa osallistuminen on kaikille mahdollista ja
esteetöntä. Integraation ja inkluusion mahdollistaminen työssäni ja
koulutuksessa on kiinnostukseni kohteena toiminnallisessa taidepedagogiikassa.
Erityisopetuksen tila ja tarve työpaikassani. Nimeä
tärkeimpiä kehittämistarpeita oppilaitoksessasi.
Lähestyn erityisopetuksen
tilaa ja tarvetta useamman työnantajan sivutoimisena tuntiopettajana toimimisen
näkökulmasta, freelancerina.
Uudenlaisille
toiminnallisille menetelmille, oppimisympäristöille, moniammatilliselle
yhteistyölle sekä työyhteisöjen kehittämiselle ja kehittymiselle on tilausta
ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijan tehtävissä nyt ja tulevaisuudessa.
Ammatillisen erityisopettajan
koulutus täydentää omaa ammatillista erityisasiantuntijuuttani ja mahdollistaa
täten tulevaisuudessa paremman työllistymisen sekä verkostoyhteistyön niin
koti- kuin ulkomaillakin.
Toivon pystyväni
toteuttamaan erilaisia kehityshankkeita sekä koulutusyhteistyötä oppilaitosten
ja yhdistysten kanssa jo opintojeni aikana. Innovatiiviset uudet toimintamallit
ja kehittämistehtävät ovat olleet osana työtäni myös sivutoimisena opettajana
sekä erilaisissa kehittämisprojekteissa. Toivon voivani kehittää koulutuksen
aikana omaa erityisasiantuntijuuttani, joka tarjoaisi paremmin ammattitaitoani
vastaavia työtehtäviä tulevaisuudessa.
Henkilökohtaiset , yhteiskunnalliset ja freelancer
kentän kehittymistarpeet:
-
verkostoituminen
-
moniammatillinen
yhteistyö
-
ammatillinen
erityisasiantuntijuus erityispedagogisesta lähestymistavasta
-
muutos-ohjaaminen
/ esteetön ohjaaminen / asenne ohjaaminen
-
kansainvälinen
yhteistyö
-
yhteistyö
kolmannen sektorin toimijoiden kanssa
-
tasa-arvoisten ja
yhdenvertaisten koulutus mahdollisuuksien tarjoaminen kaikille vammaan tai
vammattomuuteen katsomatta elinikäisen oppimisen periaatteella
-
yritys- ja
työelämäyhteistyö
Kommentit
Lähetä kommentti